perjantai 13. maaliskuuta 2015

Hyvä fiilis

Mulla on lukio kesken. Eropaperit lähetetään postiin lähiaikoina. Olen 18-vuotias. Mulla ei ole säästöjä. Ei tarkkaa suunnitelmaa. Ei unelma-ammattia. Mulla ei taida olla mitään.

Paitsi että olen onnellinen. Joka aamu herään viimeistään kahdeksalta ilman herätyskelloa. Mukisematta suihkun kautta teen päivän askareet, joihin yleensä kuuluu tiskikoneen tyhjentämistä ja täyttöä, pyykkien ripustamista ja kaappiin laittamista, imurointia ja yleistä siistimistä. Mua hymyilyttää katsella kevätaurinkoa. Kuunnella lasten iloista, toisinaan ei niin iloista hälinää. Juoda kahvia suuresta kupista ja syödä muroja. Toivottaa hyvät huomenet englanniksi.
Täällä on kaunista. Ihmiset ovat ystävällisiä ja kohteliaita. Fiilis on hyvä. Olen oikeassa paikassa. Oikeiden ihmisten kanssa. Olen onnellinen. Niin onnellinen ettei edes se, ettei mulla ole muka ole mitään haittaa. Ei sitten tippaakaan.

Päivästä numero uno mulla on ollut täällä todella hyvä fiilis. Tiedän monen kyseenalaistaneen mun päätöksen lähteä nyt, ja edelleenkin tiedostan, että moni pitää mua jopa idioottina. Koulunsa keskeyttänyt nuori tyttö ei herätä luottoa. Pääasia on kai, että mulla itsellä on luottoa. Luottoa siihen, että tein oikean päätöksen. Ainoan oikean.

Voisin hehkuttaa tätä perhettä viiden kirjan verran. Ihan oikeasti, se tunne mikä mulle tuli kymmenen minuutin skypettelyn jälkeen silloin lokakuun lopulla on pitänyt täällä ollessakin. Voimistunut oikeastaan. Tullaan molempien vanhempien kanssa älyttömän hyvin toimeen, etenkin L:n. Meistä on tullut ystäviä. L sanoi ensimmäisen viikon jälkeen, ettei hänestä ole missään vaiheessa tuntunut, että hänen kodissaan olisi joku ylimääräinen. Mullakin on ollut alusta asti tunne, että kotiinhan tässä tultiin, eikä kenenkään vieraaksi. Ei mua jännitä jääkaapilla käyminen tai tv-kanavan vaihtaminen. Ei sen puoleen yökkärissä kuljeskelukaan. Lapsilla on vielä tottumista siihen, että kotona asuukin kolmas aikuinen, mutta hyvällä mallilla ollaan. Voin joskus kirjoittaa aiheesta enemmän, kuinka koen toisten lasten hoitamisen täällä. Hyvin on mennyt ainakin tähän asti, vaikka ehkä vähän nokkapokkaakin joskus ollut ;).

Kaikin puolin mulla menee hyvin. Pitäisi nyt käydä hommaamassa se kameran latauspiuha, niin pääsisin kuvailemaan kamerallakin. Instaan oonkin jo jotain päivitellyt. 

Millä tyylillä haluaisitte, että kirjoittaisin täällä olosta? Haluaisitteko joskus ihan yksityiskohtaisempaa kuvausta siitä, mitä täällä teen tai esimerkiksi enemmän tietoa tästä mun host perheestä? Oon ollut niin kauan kirjoittamatta, etten oikein enää edes tiedä, miten mun pitäisi tätä tehdä :D

9 kommenttia:

  1. Tää oli kyllä aivan huippu inspiroiva postaus ! Seurasin sun vaihtariblogia jenkkivuotes aikana, ja kirjotit sinne tosi eri tavalla kun yleensä mitä näkee vaihtariblogeissa. Jotenkin enemmän aidosti :D Siistii myös nähdä et sä sit jatkoitkin sun "matkaas" ihan eri tavalla kun ne kaikki muut, etkä vaan jäänyt sinne lukioon ja tylsään suomeen, vaan teit niin mikä tuntuu oikeelta. Jään kyllä seuraa tätäkin blogia ja kaikkee hyvää sulle! :)

    VastaaPoista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Jaksaisitko tehä joku päivä my day tyyppisen postauksen sun ihan normiarkipäivästä? :) ja jos saat host perheeltäs luvan ni ois kiva kuulla ja nähä enemmän talosta, pihasta ja asuinalueesta :)

    VastaaPoista
  4. Ihanalta kuulostaa!! Hyvä kun uskalsit lähteä pitää tehäkki just nii ku itestä oikeelta tuntuu:)! Toivottavasti postailet useesti nii pääsee taas yks takaisin ulkomaille kaipaava seurailemaan sun seikkailuja:D kaikkee hyvää sulle sinne Brittilään!<3

    VastaaPoista
  5. Sä saat kyllä niin paljon enemmän kokemuksia tästä kun lukiosta ja toteutettua ittees enemmä ja elettyä unelmaa jota tahdot! Koulutuksen voi hankkia aina, mutta esim aikuisena kun on perhe ei tälläistä matkaa voi toteuttaa. Älä anna niitten jokka kyseenalaistaa sun valinnat vaikuttaa siihen millon tuut pois sieltä. Älä hetkessä ja nauti ja tee niinkun susta tuntuu hyvälle.

    Seurasin siis sun Utah blogia ja nyt jään seuraamaan sun tätä matkaa todella innolla :) Ehkä UK:stakin löytyy Luca 2. Mitä me lukijat päästään kuolaamaan ;)

    VastaaPoista
  6. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  7. Kantsii käydä Aldeburghissa! Aivan ihastuttava pieni merenrantakaupunki ja siellä on parhaat fish&chipsit ;)

    VastaaPoista
  8. Minkä järjestön kautta oot au pairina? :)

    VastaaPoista
  9. Luin sun SLC-blogin läpi parissa päivässä :) kivaa luettavaa! Toivottavasti innostut taas postailemaan myös tänne.

    VastaaPoista